Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego.
Głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez:
- przyciągnięcie uwagi oglądającego formą graficzną wyróżniającą to logo z otoczenia, a następnie
- powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.
Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.
Od strony formalnej logo powinno być schematycznym, ale starannie opracowanym rysunkiem, i może składać się:
- tylko z logotypu (stylizacji literowej)
- tylko z elementu graficznego będącego symbolem
- lub też zawierać połączenie obu tych elementów.
Logo ma być przede wszystkim czytelne i łatwo rozpoznawalne, i dlatego powinno mieć niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów. Oprócz wersji podstawowej logo powinno mieć również wersje: pionową (lub poziomą), konturową (obrysową), monochromatyczną (do druku półtonami jednej farby), oraz całotonalną (np. do druku farbą złotą w postaci apli).
W języku potocznym słowa logotyp i logo są błędnie traktowane jako synonimy. Termin logo jest nadrzędny wobec logotypu, aczkolwiek w konkretnym przypadku logo może się składać wyłącznie z logotypu.
źródło
A gdzie można znaleźć fajne logo? Oczywiście w internecie! :D Jest kilka bardzo fajnych stron poświęconych tylko temu zagadnieniu, każdy ma więc szansę znalezć coś dla siebie.
Oto one (wraz z przykładowymi obrazkami):
Logo Faves
LogoMoose
Logo From Dreams
LogoGala
The Logo Mix
LogoPond
Wolda
ws logos
a teraz czas przejść do drugiej częsci tego wpisu czyli randomowych prac z devianART'a. Enjoy! :)
Little Fury Bugs by ~PMSTW on deviantART
Alice in Wonderland by ~Coolgraphic on deviantART
also we like to have a roof by ~skryingbreath on deviantART
winter story by ~nayein on deviantART
Fight Global Warming Poster 1b by =BlakliteGraphics on deviantART
Climate is Changing by ~h4nd on deviantART
SuperCombo Promo by =wirestyle on deviantART
White by *zhuzhu on deviantART
welcome to my home by ~cocoaspen on deviantART
A na deser śmieszna aplikacja. Programik ten ma tworzyć coś w rodzaju mapki na naszym ekranie, buduję ją zbierając informacje o położeniu kursora myszy i czasu jaki spędził on w danym miejscu.
Wygląda to tak:
I to tyle na dziś. Do zobaczenia następnym razem! :)
info & download
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz